23 Şubat 2013 Cumartesi

Alışveriş | İstanbul'un Pazarları

         Hayatında hiç pazara gitmemiş arkadaşlarım çoğunlukta, genelde fabrikatörlerin arasında okuduğum için.Başlarda bu olay beni çok şaşırtsa da nasıl gitmediniz diye şok olsam da bir süre geçtikten sonra alıştım ve onlara da hak verdim.Etrafa saçabileceğim o kadar param olsa ben de muhtemelen tezgahtarların peşime yapıştığı mağazalarda ömrümü geçirebilirdim heralde.Tekrar düşündüm de geçiremezdim.Bu yazımızda kış mevsiminde pazarlarda ne bulunur nasıl alınır onları paylaşmak istiyorum ki gitmeyen herkes kıskansın :)
   
         Annem tam bir pazar hastasıdır,cebinde milyarlarla da gelse istanbula illa ki bir kaç pazar görmek hatta görmekle kalmayıp mesai gibi sabah 8 akşam 5 pazaryerini geze geze bitirmek ister.Bu sene de diğerlerinden farklı olmayınca geldiğinin ertesi günü düştük Kadıköy meşhur salı pazarı yollarına.Kışın her ne kadar çeşit sınırlı olsa da elimiz kolumuz poşet dolu döndük eve.Bir kaç tane çok sevdiğimi göstermek gerekirse ;



       Fiyatlar genelde 10-25 arası değişiyor ama pazarın da lüks tezgahları var dandik bir kazağa 60 tl isteyen.Eğer kendinizi araştırmacı olarak görüyorsanız 3,5 ya da 5 tl lik tezgahları saatlerce benim gibi didikleyerek çok güzel parçalar bulabilirsiniz, mesela ;


     
       Salı pazarı artık pazaryerinde olduğu için çok düzenli tertipli ve çok kalabalık olmayan bir seçenek,hava da güzelse gayet avm tadında gezip alışveriş yapmak üstelik bir yandan sigara içebiliyor olmak çok güzel bana göre( avmlerde genelde boğulacak gibi hissettiğim için malesef ).Aldıklarınızı eve gitmeden değiştirebilmek için pazaryerinin girişinde deneme kabinleri var ve bence çok mantıklı çünkü denemeden almak biraz risk işi, kimse de 10 liralık kazak için ertesi hafta değiştirmeye gelmiyor ona buna hediye ediyordur eminim.

       Cuma günleri benim evimin bir sokak altında kurulan üsküdar pazarı kadıköye göre biraz savaş yeri sayılabilir.Evden okula giderken karşılıklı küfrettiğimiz, kalabalıktan önümüzü göremediğimiz ve genellikle yaşlı teyzelerin doluştuğu bir alan. Alan dediğime bakmayın daracık yokuşlarda dipdibe tezgahlarda alışveriş yapmaya çalışıyorsunuz.Bir kaç tezgah dışında çok da fazla genç işi denebilecek seçenek yok, çoğunluk olarak anane bluzları ve içli dışlı takım denilen garip trikolar satılıyor.2 saat içinde kaldırdığımız ganimet bunlara rağmen gayet hoş olduğu için katlanarak geliyoruz her cuma. Aldıklarımızdan bir bukleyi gösterelim ;



       Benim bildiğim ekstra olarak cumartesi günü bakırköyde sosyete pazarı denilen meeşhuur bir pazar var.Bundan 3 4 sene önce orda yurtta kalırken her hafta yolunu aşındırırdık ama akla ziyan bir yerdi resmen aklımda kaldığı kadarıyla.Hınca hınç insan ve ek olarak tacizci dolu, devasa uzunlukta bir sokakta kuruluyor ve inanılmaz seçenek var.Ben artık hem uzak olduğu hem de 3 5 lira kar etmeyi o kadar umursamadığım için gitmiyorum bakırköy sosyete pazarına ancak eğer gitmek isterseniz içinizdeki savaşçıyı meydana çıkarmanız gerekebilir :)

       Pazardan aldığım kıyafetler genelde tek bir sezonluk olduğu ve 4 5 yıkamada kendini saldığı için uygun fiyata koca bir mevsimi geçirmek bana avantajlı geliyor.Her hafta 10 20 tl bir iki parça bir şeyler alıyorum ve zevkle giyiyorum özellikle okula giderken.Benim bildiklerim bu kadar, önerisi olan varsa yine söylüyorum açığım :)
     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...