17 Mart 2012 Cumartesi

Sabah Kuşu

Yıllardır hep uyku düzenini tutturmaya çalışan bir insanım ben.ya gecenin bir yarısı yatar öğlen kalkar,ya sabah ezanıyla uyur,ya da abartıp öğlen 12de uyuyup akşam 8de kalkardım.Ocak ayında annem gelicek diye sevinmemin en önemli sebeplerinden biriydi uyku düzenimin oturması.Ama nafile,o da gelince bana uydu ne hikmetse ve biz yine öğleden sonra kalkmaya başladık.Nerdeyse annemle kendimi ev arkadaşı gibi hissedecektim.Doğru düzgün ne gezebildik ne planladığım gibi kahvaltılara gidebilidik.Üç haftanın sonunda o gidince tam bu sefer olacak dedim,akşamları uykum gelsin diye ballı sütler içtim,bütün gün koşturdum yoruldum,akşamları tam uykum gelmeye başlamıştı,ama benim başım dertten kurtulur mu hiç.Çok yakın bir arkadaşıım evsiz kaldı ve ev değiştirirken sevgilisiyle 2 haftaya yakın bende kaldı.İşte o zaman iyice sıçtım resmen vampir olmuştum,öğlen uyuyup akşamın bir köründe kalkardım hatta bazen hiç günışığı görmediğim olurdu.O ara kendimi çok mutsuz hissediyodum,içimden hiç bişey yapmak gelmiyodu ve aslında insanı depresyona itiyormuş güneş görmemek basit bir konu değilmiş yani,gerçekten de insanın tüm enerjisi çekiliyor akşamları.Onlar gittikten sonra çabalamaya geri döndüm ve en sonunda bir mucize gibi 3 aydır böyle devam eden düzeni 3 gün önce düzeltmeyi başardım.Yine akşam 9da uyandığım bir gün kendimi sıktım ve 12de tekrar uyudum.Ve BUM!sabah 9da ayaktaydım.Sonraki iki gün de böyle devam etti.En sonunda şu saatlerde uyanıp,elimde kahvem bloguma yazabiliyorum artık.Üniversiteye ailesinden kopup gelen ve yalnız yaşayan her türk gencinde gözlemlediğim kadarıyla bu sorun var.Uyuyamıyoruz dostlar.Başta çok eğlenceli gelse de gece oturmak, ekstra zaman kullanıyoruz herkes uyurken vakit geçiriyoruz diye düşünsek de aslında öyle değil.Uyku düzeni benimki gibi mahvolmuş olanlara bir kaç tavsiyem var o yüzden ;



*kesinlikle gece kahvesi içmeyin,psikolojik bile olsa uyku açıyor.

*yatağa yattığınızda eğer uyuyamıyorsanız zorlamayın,kalkın evi bir turlayın bir sigara yakın derin bir nefes alıp yatağa uykuyu düşünmeden tekrar girin.

*kendinizi şartlayın,bi günden bişey olmaz yarın erken yatarım demeyin.kesin bugün erken uyumalıyım diye düşünün.

*sabah eğer ki erken uyanırsanız camı açın bir bakın,sabahları hayat gerçekten çok güzel.

*gün içinde benim yaptığım gibi koltuğa yapışıp kalmayın,hareket edin ve yorulun.

  Benim şu ana kadar keşfedebildiğim de denediğim çözümler bunlar,eğer başka çözümler de varsa duymayı çok isterim.Ayrıca herkese günaydın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...